ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پاسخ به موضوع

ارسال پاسخ به این موضوع :: ۱۰ نکته مهم در انتخاب نام کسب و کار

پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2018/06/12, 10:10
    Maryam Homaei
    چگونه نام برای شرکت انتخاب کنیم؟

    شروع یک کسب و کار موفق از انتخاب اسم آن خواهد بود چراکه فعالیت های آتی کسب و کار شما باید بازاریابی شود و نام کسب و کار(شرکت) یکی از مهمترین اجزا در معرفی محصول یا خدمات شماست.
    به گزارش آلامتو به نقل از زومیت؛ پیدا کردن نام مناسب برای شرکت یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها است. ساده‌ترین راه این است که نام شرکت خود را از مشتقات اسم خودتان انتخاب کنید. اما از آنجایی که ۷۷ درصد مشتری‌ها هنگام خرید کردن تحت تأثیر نام شرکت قرار می‌گیرند، انتخاب نام مناسب می‌تواند تفاوت چشمگیری در موفقیت شما ایجاد کند. انتخاب یک نام مناسب و خلاقانه کار سختی است و ساعت‌ها وقت از شما می‌گیرد. در ادامه‌ی این مقاله به بررسی نکاتی می‌پردازیم که برای انتخاب یک نام مناسب به شما کمک می‌کنند. ۱. پیام شرکت خود را مشخص کنید

    نام شرکت شما جنبه‌ی مهمی از هویت شرکت شما است. این نام روی کارت ویزیت، سربرگ شرکت، وب‌سایت و لوازم تبلیغاتی قرار می‌گیرد. بنابراین باید به‌گونه‌ای انتخاب شود که خواننده با خواندن آن بتواند نوع محصول یا خدماتی که ارائه می‌دهید، تشخیص دهد. کسب‌و‌کارهایی که خدمات ارائه می‌دهند باید نام شرکت خود را به‌گونه‌ای انتخاب کنند که مشتری بتواند وجه تمایز آن‌ها با دیگر شرکت‌ها را متوجه شود. به‌عنوان مثال نام «Quickly Legal» نشان‌دهنده‌ی ارائه‌ی خدمات حقوقی سریع به مشتری‌ها است. ۲. تمام نام‌های ممکن را در نظر بگیرید

    بعد از اینکه مشخص کردید نام شرکت شما چه پیامی باید به مشتری منتقل کند، نوبت به طوفان فکری می‌رسد. با اعضای تیم خود دور هم جمع شوید و تمام کلماتی را که توصیف‌کننده‌ی صنعت کسب‌و‌کار، محصول و خدمات شما هستند، یادداشت کنید. همچنین کلماتی را که رقبای شما را وصف می‌کنند نیز یادداشت کنید و تفاوت میان شرکت خود و رقیبانتان را در قالب کلمات مشخص کنید. فراموش نکنید که برای توصیف مزایای محصول یا خدمات خود، باید از کلمات مناسب استفاده کنید. همچنین می‌توانید لغات خارجی که معنی مورد نظر شما را دارند انتخاب کنید. کافی است لغت مورد نظر خود را به زبان‌های دیگر در اینترنت جستجو کنید. از مزایای این روش این است که ایده‌های جدیدی به شما می‌دهد. انتخاب نام، فرآیند وقت‌گیری است. سعی کنید در هر مرحله نظر دیگران را نیز جویا شوید و از آن‌ها بازخورد بگیرید و ایده‌هایی که احساس خوبی به شما نمی‌دهند، کلا فراموش کنید.


    چگونه نام برای شرکت انتخاب کنیم؟ 10 راه انتخاب بهترین اسم شرکتی
  • 2018/06/12, 10:03
    Maryam Homaei
    نامگذاری اصولی کسب و کار

    یکی از مهمترین موارد برای پیشرفت کسب و کار، نام کسب و کار است. نداشتن یک نام حرفه‌ای شما را در راه تبدیل شدن به یک برند با مشکلات زیادی مواجه خواهد کرد. متاسفانه بسیاری از مدیران در زمان راه اندازی کسب و کار آنقدر در دغدغه‌های راه‌اندازی قرار می‌گیرند که این مهم را نادیده می‌گیرند. البته بسیاری از افراد هم فقط به سلیقه شخصی خود اتکا می‌کنند. این در حالی است که از دید بازاریابی نام شما بسیار مهم است. چه در فروش و تبلیغات و چه در برندسازی.




    در انتخاب نام کسب و کارتان موارد زیر را حتما در نظر بگیرید:

    ۱. عدم استفاده از نام‌های محلی

    از گذاشتن نام شهر، محله، یا یک مکان معروف به عنوان نام کسب و کارتان خودداری کنید. این‌گونه نام‌ها فقط برای زمانی‌که قصد فروش در همان منطقه را دارید تأثیرگذار است و در زمان گسترش کسب و کارتان شما را با مشکل مواجه خواهد کرد.
    ۲. عدم استفاده از نام و یا نام خانوادگی

    یکی از روش‌های نامگذاری اصولی کسب و کار عدم استفاده از نام و یا نام خانوادگی شماست. این‌گونه نام‌گذاری‌ها هیچ‌گاه تصویر درستی در ذهن مشتری شما ایجاد نخواهد کرد. افراد اعتماد کمتری به کسب و کارهایی که به این روش نامگذاری شده اند می‌کنند.
    ۳. عدم انتخاب واژه‌ها و اصطلاحات محلی و یا نام‌های طنزآمیز

    اگرچه واژه‌های محلی و اصطلاحات طنزآمیز نظر افراد را به کار شما جلب می‌کند، ولی منجر به فروش شما نخواهد شد. این کار باعث می‌شود افراد به جای توجه به محصول شما فقط به نام شما توجه داشته باشند، البته برای مدتی کوتاه، صرفا برای سرگرمی. همچنین نام طنزآمیز هیچ‌گاه تصویری که مد نظر شماست تا در ذهن مشتری شکل بگیرد را ایجاد نمی‌کند.
    ۴. نام‌های خیلی کوتاه و یا خیلی بلند

    درست است که نام شما باید ساده باشد و در ذهن مشتری سریع جای بگیرد. اما زیاد کوتاه بودن نام باعث می‌شود نام شما به چشم نیاید. در انتخاب نام دقت کنید حداقل از ۳ حرف تشکیل شده باشد و از ۱۰ حرف تجاوز نکند. به خاطر سپردن نام‌های بیش از ۳ کلمه هم بسیار مشکل است.

    ۵. امکان نگارش فارسی یا انگلیسی به چند روش

    سعی کنید از نام‌های پیچیده که نوشتن و یا خواندن آن به روش‌های مختلف امکان پذیر است برای کسب و کارتان استفاه نکنید. به روش نوشتن نام به زبان انگلیسی توجه کنید، برای گرفتن دامین به آن نیاز خواهید داشت. در این مقاله به ۵ مورد از مواردی که در نام‌گذاری باید رعایت شود اشاره شده است. اما نامگذاری اصولی ۲۱ اصل دارد. مانند: امکان ثبت آن، عدم توجه به سلیقه شخصی و توجه به سلیقه مشتریان.


    نامگذاری اصولی کسب و کار - اقیانوس آبی
  • 2018/06/12, 10:01
    Maryam Homaei
    انتخاب نام برای کسب و کار

    بعضی از کارشناسان باور دارند که بهترین اسامی، خلاصه‌ترین آن‌هاست. برخی دیگر، باور دارند که اسم باید اطلاعات جامع در اختیار مشتریان قرار دهد و آن‌ها بلافاصله از روی اسم بفهمند که کسب و کار شما چیست. بعضی هم باور دارند که اسامی ابداعی یا ساختگی نسبت به اسامی که از کلمات واقعی استفاده کرده‌اند، راحت‌تر به ذهن سپرده می‌شوند؛ اما بعضی هم فکر می‌کنند راحت‌تر فراموش می‌شوند.
    در واقع هر نامی اگر استراتژی بازاریابی مناسبی را پشت خود داشته باشد، می‌تواند تأثیرگذار واقع شود. در اینجا آنچه شما باید برای انتخاب مناسب‌ترین و تأثیرگذارترین نام برای کسب و کار کوچک خود در نظر بگیرید، آورده شده است.


    برای شروع از یک متخصص کمک بگیرید:

    انتخاب یک نام تجاری مناسب، می‌تواند یک فرایند پیچیده به‌حساب بیاید. شما باید از یک متخصص مشاوره بگیرید، به خصوص اگر در حیطه‌ای کار می‌کنید که اسم کسب و کار شما ممکن است تأثیر بسزایی در موفقیت کسب و کارتان داشته باشد.
    شرکت‌های نامگذاری، سیستم‌های ماهرانه‌ای برای خلق اسامی جدید دارند و به قوانین مربوط به نامگذاری و علامت‌های تجاری تسلط دارند. آن‌ها می‌توانند در مقابل انتخاب‌های بد، به شما هشدار بدهند و توضیح بدهند که چرا بقیه اسامی خوب و مناسب هستند.
    بعد دیگر قضیه، هزینه نامگذاری است که البته صرف مبلغی منطقی در گرفتن مشاوره برای نامگذاری در همان ابتدای کار، می‌تواند در هزینه شما در درازمدت صرفه‌جویی کند.
    در یک نام چه چیزی وجود دارد؟
    با تصمیم‌گیری راجع به این موضوع شروع کنید که می‌خواهید نام شرکت شما چه مفهومی را برساند؟ این اسم باید بر پارامترهای کلیدی کسب و کار شما تأکید کند.
    هرچه نام شما بیشتر بتواند با مشتری‌های شما راجع به کسب و کارتان ارتباط برقرار کند، شما کمتر برای توضیح کسب و کار خود به زحمت خواهید افتاد. بر اساس نظر متخصصین نامگذاری، مؤسسین شرکت‌ها باید به کلمات واقعی، نسبت به کلمات ساختگی اولویت دهند. مردم لغاتی را دوست دارند که معنی آن را بفهمند. به همین دلیل متخصصان، نام‌هایی را که شامل رشته‌ای از اعداد یا حروف هستند را انتخاب‌های بدی می‌دانند.

    از طرف دیگر، نام باید پرمعنی باشد.
    نامگذاری بر اساس منطقه جغرافیایی یا نوع کالا، از نام‌های متداول در نامگذاری به‌حساب می‌آیند. نام‌هایی که بر اساس منطقه جغرافیایی هستند، افراد را در گسترش کسب و کار خود در خارج از آن مرزهای جغرافیایی محدود می‌کنند. همچنینی نام‌هایی که بر اساس نوع کالا انتخاب می‌شوند باعث می‌شوند که شرکت در صورتی که بخواهد تنوع محصول داشته باشد و محصولاتش را گسترش دهد، با مشکل مواجه شود.
    چگونه یک اسم می‌تواند هم پرمعنی و هم جامع باشد؟ اسامی توصیفی (تشریحی) چیزهایی راجع به کسب و کار را شرح می‌دهند؛ اینکه چه می‌کند، کجا قرار گرفته است و … . اسامی پیشنهادی اما خلاصه‌تر هستند و بر این موضوع که کسب و کار درباره چیست تمرکز می‌کنند.
    اسم Italiatour (ایتالیاتور) را در نظر بگیرید. این اسمی است که توسط یک شرکت نامگذاری برای کمک به ترویج تورهای ایتالیا مطرح شد. با اینکه این کلمه واقعی نیست و ساختگی است، پرمعنی به‌حساب می‌آید و مشتریان می‌توانند فوراً تشخیص دهند که چه پیشنهادی دارد به آن‌ها داده می‌شود؛ و همچنین ایتالیاتور، هیجان برای یک سفر خارجی را فرامی‌خواند.

    انتخاب نام برای کسب و کار | بانک مشاغل برتر شیراز
  • 2018/06/12, 09:58
    Maryam Homaei
    چگونه نام مناسبی برای کسب و کار یا تیم خود پیدا کنم ؟

    شاید برای شما این جمله کمی عجیب باشد که برخی صاحبان ایده و کسب و کار میگویند :"سخت ترین بخش کسب و کار من انتخاب نام مناسب بوده".
    اما این یک حقیقت اجتناب ناپذیر است و ارتباط کاملا مستقیم و بسزایی در روند رشد یا سقوط کسب و کار شما خواهد داشت .در ادامه چند نکته ی مهم به همراه یکسری ابزارهای مفید برای انتخاب نام را برای شما ارائه خواهم داد. اجتناب از انتخاب نام های دشوار
    شما نباید نامی را برگزینید که ذهن مشتریان بلقوه ی شما را درگیر نام کند. مثلا نامی را برگزینید که هرکسی نتواند آن را تلفظ کند یا به سختی بتوان آن را حفظ یا هیجی کرد . (برای مثال من نمیتوانم درک کنم چرا یک تیم باید اسم فلیگر (Flickr) را برای یک سامانه اشتراک گذاری تصاویر انتخاب کند) شما باید نامی برگزینید که هم راحت تلفظ شده و هم راحت نوشته شود .پیچیده بودن این موارد بعدها در زمان تبلیغات و اشتراک گذاری های مختلف برای شما دردسر ساز خواهد شد. نام تیم را ساده انتخاب کنید نام شما نباید کسب و کار شما را محدود کند
    برخی نام ها شاید در گام های ابتدایی برای شما درد سر ساز نشوند اما اگر به توسعه ی تیم و کسب و کار خود فکر کرده اید باید نامی را برگزینید که شما را محدود نکند. مثلا نام "تاکسی یاب تهران" که محدود به محدوده ی جغرافیایی تهران است یا "کسب و کار زنان" که محدود به جنسیت است . بزرگترین مثال این روزهای کسب و کار ایران هم دیجی کالاست که خیلی ها میپرسند : دیجی کالا چرا حوله حمام میفروشد ، مگر قرار نبوده کالاهای دیجیتال عرضه کند. بله همه اینها مثالی از نام هایی که دست و پا گیر کسب و کارها میشوند. بهتر است از همین ابتدا دور نمای توسعه ی خود را برنامه ریزی کنید تا نام انتخابی ، شما را محدود نکند. جستجو در اینترنت
    شما نیاز دارید پس از انتخاب هر نام اولیه جستجوی کاملی در اینترنت انجام دهید . چرا که ممکن است بسیاری از کسب وکارهای دیگر هم نام شما باشند و این خیلی خوشایند نیست . شما باید تک باشید . تا با جستجوی نام شما مستقیما موتورهای جستجو وبسایت های مرتبط با کسب و کار شما را به نمایش بگذارند. انتخاب نام نامناسب که مشابه یا نزدیک به نام های دیگر میتواند برای ارائه کسب و کار شما مشکل ساز باشد.


    چگونه نام مناسبی برای کسب و کار یا تیم خود پیدا کنم ؟ | وبلاگ شخصی حسین اندرخورا
  • 2018/06/12, 09:56
    Maryam Homaei
    چگونه یک نام خوب برای استارتاپ خود انتخاب کنید؟

    بارها و بارها دبده ام که استارتاپی ها در ابتدای کار گرفتار موارد بی اهمیتی می شوند که آنقدر فکرشان را به خود درگیر می کند که تبدیل به یک مانع جدی می شود. یکی از این موارد، انتخاب اسم است.
    انتخاب یک اسم خوب یک دغدغه ی فکری موجه است چراکه یک اسم خوب می تواند فوایدی با خود به همراه بیاورد که موجب شود هم در تبلیغات موثر واقع شود و هم به اعضای تیم انرژی مثبت بدهد.
    فواید انتخاب یک نام مناسب برای کسب و کار:

    ۱. ماندگاری در ذهن
    ۲. کمک به SEO
    ۳. تاثیرگذاری اولیه و ارتباط بهتر با مخاطبان
    ۴. انتقال معنی و پیام تبلیغاتی در خود
    ویژگی های یک اسم خوب چیست؟

    یک نام خوب نامی است که:
    ۱. به خاطر سپردن و به یادآوردن راحت باشد
    ۲. خواندن و نوشتنش به انگلیسی ساده است
    ۳. کلمات کلیدی کسب و کار در آن بکار رفته یا معنای مشابهی دارد
    ۴. با فرهنگ مخاطب سازگاری دارد
    برای ساختن یک نام خوب دو آزمایش را انجام دهید:

    ۱. فکر کنید که کسب و کار شما گرفته است و بر روی یک بیلبورد تبلیغاتی در یک بزرگراه تبلیغات کسب و کار شما قرار داده شده است. سرنشینان خودروهایی که با سرعت در حال عبور از مقابل آن بیلبورد هستند چند ثانیه بیشتر وقت ندارند تا پس از دیدن تبلیغات شما، نامی را به خاطر بسپارند تا بعدها در گوگل آن را جستجو کنند. پس بهتر است نامی باشد که به خاطر سپردن و به یادآوردن راحت باشد.
    ۲. فکر کنید پشت تلفن به یک مخاطبی که برای اولین بار با کسب و کار شما آشنا شده دارید حرف می زنید و کیفیت تماس هم خیلی خوب نیست. شما به او اسم و نام دامنه سایت کسب و کارتان را می خواهید بگویید تا او به آن مراجعه کند. برای اینکه اون دچار اشتباه نشود بهتر است اسمی داشته باشید خواندن و نوشتنش به انگلیسی ساده است


    https://www.khoshfekri.com/all/best-startup-name/
  • 2018/06/12, 09:55
    Maryam Homaei
    توصیه های مهم در هنگام انتخاب نام برای کسب وکارتان

    1. نامی را انتخاب کنید که نه تنها برای خودتان بلکه برای مشتریان احتمالی تان جذاب باشد.
    2. از انتخاب نام‌های طولانی ، مبهم و گیج کننده خودداری کنید. یک نام بلند به هیچ عنوان نمیتواند در ذهن مخاطب بماند و به سادگی می تواند فراموش شود.
    3. از انتخاب نام‌های دو پهلو که تنها برای خودتان جذاب است دوری کنید.
    4. از عبارت اختصاری و مخفف استفاده نکنید. یک اسم مخفف به هیچ عنوان در ذهن مخاطب باقی نمی ماند، زیرا هیچ کس نمی داند این نام مخفف چه چیزی می باشد و معنی آن را نمی داند، تنها صاحب آن کسب وکار می داند.
    5. نام کسب و کار شما باید اینترنت پذیر باشد تا در صورت لزوم امکان ثبت دامنه برای آن وجود داشته باشد.


    1. فقط به نوشتن ۴ الی ۵ اسم بسنده نکنید، اسامی بیشتری بنویسید، در انتها بعضی از این اسم ها حذف می شود.
    2. می توانید از دیگران هم کمک بگیرید و یا از روش طوفان فکری سازماندهی شده استفاده کنید.
    3. برای انتخاب یک نام مناسب حتما برای خود یک دفترچه یادداشت تهیه کنید و هر نامی که به ذهن شما میرسد را درون آن بنویسید و مقابل آن یادداشت کنید که این نام چگونه می تواند با کسب و کار شما و فعالیت شما ارتباط داشته باشد.



    راهنمای انتخاب نام برای کسب وکار (2) - عماد زارعی پور
  • 2018/06/12, 09:54
    Maryam Homaei
    تکنیک های مهم در انتخاب نام کسب و کار اینترنتی



    تکنیک های مهم در انتخاب نام کسب و کار اینترنتی عوامل موفقیت کسب و کار اینترنتی پولساز شما می باشد که شما باید تمام تکنیک های مربوط به انتخاب نام کسب و کار اینترنتی را رعایت کنید.

    بسیاری از افراد برای رفع نیاز و علایق خود روزانه به سایت هایی سر می زنند و محتوای خوب آنها باعث می شود که هر روز به آن سایت مراجعه و محتوای سایت را دنبال کنند داشتن یک نام مناسب و خوب که بتواند در ذهن مخاطب باقی بماند یکی از تکنیک های مهم در کسب و کار اینترنتی موفق می باشد.

    تکنیک های مهم در انتخاب نام کسب و کار اینترنتی


    ۱ – عدم استفاده از اسامی مخفف در نام کسب و کار اینترنتی

    از اسامی مخفف مانند djk.com و اسامی مشابه در انتخاب نام کسب و کار اینترنتی تان ساتفاده نکنید زیرا اصلا در ذهن مخاطب باقی نمی مانند و بدون معنی و مفهوم است.
    نام های مخفف برای همیشه از ذهن مخاطبین کسب و کار اینترنتی پاک می شوند.
    ۲ – استفاده نکردن از اسامی طولانی در نام کسب و کار اینترنتی

    یکی دیگر از تکنیک های مهم در انتخاب نام کسب و کار اینترنتی استفاده نکردن از اسامی طولانی در نام کسب و کار اینترنتی است مثلا : bazaryabiinterneti.com و نام هایی از این قبل زیرا باعث می شود به خوبی در ذهن مخاطب جای نگیرد.

    مطالعه مقاله : دلایل پایین بودن میزان فروش کسب و کار های اینترنتی

    کاربران و مخاطبین اصلا به اسامی بزرگ هیچ توجهی نمی کنند و این موضوع دشمن کسب و کار اینترنتی شماست.
    ۳ – از خط فاصله و آندرلاین در بین نام کسب و کار اینترنتی استفاده نکنید.

    ۴ – عدم استفاده از اعداد بی مورد و بی معنی در نام کسب و کار اینترنتی

    ۵ – نام کسب و کار اینترنتی باید با تلفظ صحیح آن تایپ شود.

    ۶ – با صبر و حوصله نام کسب و کار اینترنتی انتخاب کنید.

    ۷ – نام دامنه با نام سایت یکی باشد.

    انتخاب نام کسب و کار اینترنتی بخشی از بازاریابی اینترنتی است و در این باره کمی حساسیت نشان دهید.

    تکنیک های مهم در انتخاب نام کسب و کار اینترنتی ضامن رشد و پیشرفت کسب و کار اینترنتی شما می باشد پس اصلا در انتخاب کسب و کار اینترنتی تان هیچ عجله ای نکنید.
    چرا باید با صبر و حوصله نام کسب و کار اینترنتی را انتخاب کنیم ؟

    ۱ – زیرا حواس تان کامل متوجه این موضوع می باشد.

    ۲ – موفقیت شما در کسب و کارتان بیشتر می شود.

    ۳ – نام کسب و کارتان همیشه در ذهن مخاطبین باقی می ماند.

    ۴ – اعتبار کسب و کار اینترنتی تان بیشتر می شود.

    ۵ – کاربران اعتماد بیشتری به کسب و کار اینترنتی شما دارند.

    ۶ – سرمایه های شما بیهوده از بین نمی رود.

    دلایل مهم بودن انتخاب نام کسب و کار اینترنتی

    ۱ – ارکان اصلی بازاریابی اینترنتی است.

    ۲ – ضامن اعتماد و اعتبار کسب و کار شماست.

    ۳ – کسب درآمد تان را افزایش می دهد.

    ۴ – در بین راه امید شما برای پیشرفت بیشتر می شود.

    https://modiraneweb.com/important-te...internet-name/
  • 2018/06/12, 09:51
    Maryam Homaei
    چگونه یک نام مناسب برای کسب و کار خود انتخاب کنیم؟

    در انتخاب نام خلاقیت به خرج دهید: در حال10111213052 , 73768446 حاضر بسیاری از شرکت های ایرانی هستند که بسیاری از نام های جذاب را به خود اختصاص داده اند و این در حالی است که شما حتی امکان انتخاب نام هایی که نسبت به نام آن دست شرکت ها متفاوت باشند اما تا حدودی نزدیک به آن نام ها باشند نخواهید داشت.
    با این وجود، فلسفه ساخت نام از پایه و اساس روز به روز مهم تر خواهد شد. برای این کار می بایست از اصطلاحاتی که زبانشناسان استفاده می کنند در انتخاب نام کسب و کار جدید خود استفاده کنید. یکی از این اصطلاحات "واج" است. به طور کلی، منظور از واج کوچک ترین ساختار هر زبانی است که دارای معنا و مفهوم خاصی است. حال با دانستن این نکته، می توان با استفاده از ریشه لغات، نامی های جدید و در عین حال معنا داری ایجاد کنیم. به طور مثال، نام "ایرانول" را می توان در نظر گرفت که از دو بخش "ایران" و همچین "نول" که از واژه انگلیسی Oil به معنی "روغن" گرفته شده ساخته شده است.
    راه کار دیگری که می توان از آن طریق اقدام به ساخت نام های جدید کرد، نوشتن لغاتی که قبلاً ایجاد شده اند با رسم الخط جدید می باشد. شاید به عنوان یکی از بهترین مثال ها در این زمینه بتوان شرکت سازنده لپ تاپ Compaq را در نظر گرفت. از آنجا که محصولات ساخت شرکت کامپک قابل حمل هستند، از روی واژه Compact به معنی "فشرده" واژه جدید Compaq ساخته شده که نه تنها معنا دار است بلکه به خاطر نوع نوشتن متفاوت آن به یادماندنی نیز می باشد.
    نام انتخابی خود را تست کنید: پس از آن که چند نام مناسب (البته از نظر خودتان) را پیدا کردید، حال نوبت به آن می رسد تا نام های انتخابی خود را تست کنید. این تست کردن نام به دو منظور صورت می گیرد اول آن که تست کنیم ببینیم آیا قبلاً شرکت دیگری از این نام استفاده کرده است یا خیر و دوم این که ببینیم نام انتخابی ما به هدفمان که جذب مشتریان بالقوه است دست یافته یا خیر.
    علاوه بر این، امروزه کمتر شرکت و مؤسسه موفقی را می بینیم که وب سایت نداشته باشد. داشتن وب سایت نیازمند انتخاب یک نام دامین مناسب است. اولویت این است که نام دامین با نامی که برای شرکت خود در نظر گرفته اید یکسان باشد. اگر بخواهیم چنین سیاستی را دنبال کنیم، مسلماً فرایند انتخاب نام از این هم که هست سخت تر خواهد شد چرا که بسیاری از نام دامین هایی که جذاب هستند پیش از این توسط افراد مختلفی به ثبت رسیده اند. در انتخاب نام دامین همواره می بایست موارد زیر را مد نظر قرار داد:
    • نام دامین می بایست تا حد ممکن نزدیک به نام انتخابی برای شرکت یا استارت آپ باشد.
    • پسوندهای ir و com می بایست باز باشند و هر دو را به خود به ثبت رسانید (اگر بتوانید هزینه بیشتری را متحمل شوید، می توانید پسوندهای org و net و ... را هم به خود اختصاص دهید.)
    • نام دامین شما می بایست همواره به یک شکل نوشته شود. به عبارت دیگر نامی همچون irani.com هم به این صورت و هم به صورت irany.com می تواند نوشته شود و همین مسئله می تواند منجر به گمراهی برخی از کاربران گردد.
    • سعی کنید تا نام دامین هایی هم که به چند صورت نوشته می شوند را نیز به خود اختصاص داده و آن ها را روی دامین اصلی خود اصطلاحاً Park کنید.
    • ترجیحاً از عدد، علائمی همچون – و ... در نام خود استفاده نکنید.

    نتیجه گیری: اگر شما خوش شانس باشید، به سه الی چهار نامی دست پیدا خواهید نمود که با موفقیت از تست مرحله قبل عبور کرده اند اما سؤال اینجا است که چگونه می بایست از میان این چند نام، یکی را به عنوان برنده انتخاب کرد؟
    مجدد نام های گزینش شده را از فیلترهای فوق الذکر عبور دهید و این بار با دقت نظر بیشتری و حساسیت بیشتری این کار را انجام دهید. به طور مثال، ببینید که کدام یک از نام های باقی مانده ایماژ به مراتب بهتری از خدمات و محصولات تولید شده توسط شرکت شما نسبت به مابقی در ذهن مشتریان ایجاد می کند.
    علاوه بر این، توجه به این نکته داشته باشید که نام انتخابی شما در لوگو، بج، مهر، سربرگ و ... چگونه نمود پیدا خواهد کرد. به طور مثال، برخی از نام ها هستند که هم فارسی شان شکیل است و هم انگلیسی شان. مسلماً چنین نامی نسبت به نام هایی که فقط در یک رسم الخط خاص زیبا جلوه می کنند به مراتب بهتر اند.
    توجه داشته باشید که گاهاً انتخاب نام آنقدر دشوار می شود که افسردگی خواهید گرفت اما توجه داشته باشید که در چنین مواقعی به هیچ وجه نمی بایست مأیوس شوید چرا که در موقعی که حتی فکر آن را هم نمی کنید ناگهان نامی جذاب به ذهن شما خطور پیدا خواهد کرد.


    https://www.netshahr.com/22927/%DA%8...8C%D9%85%D8%9F
  • 2018/06/12, 09:49
    Maryam Homaei
    راهنمای کامل انتخاب نام مناسب برای کسب وکار

    نامگذاری یک محصول اولین چالشی است که باید به نحو احسن برطرف گردد.در این مطلب به بررسی روش های مناسب انتخاب نام میپردازیم.
    قانون را فراموش نکنید. اسمی که انتخاب می‌کنید، درصورتی که ابتدا برای یک نام حقوقی جست و جو نکرده باشید، ممکن است برای شما مشکل بیافریند. مسلما شما نمی‌خواهید به این دلیل که یک شرکت کوچک همین اسم شما را انتخاب کرده ومیلیون‌ها تومان بابت حق استفاده از این نام از شما خواسته، مجبور به تغییر نام خود بشوید.
    چگونه برای کسب وکارتان اسم انتخاب کنید؟
    فهرستی از آن اسامی را که دوست دارید در ذهن مشتریان شما ماندگار شود تهیه کنید. نام شما باید اسم‌تان و جایگاه‌تان را معرفی کنید. مثلا هاگن‌داز باید شما را به یاد بستنی سرد و کرم‌دار همراه با شیر بیندازد. اهمیتی ندارد که شخصی به نام هاگن یا جایی به نام داز وجود ندارد. این اسم به تنهایی هدف را تامین می‌کند. باید در این مورد تصمیم بگیرید که می‌خواهید این اسم به چه چیزی اشاره دارد. این معمولا اولین چیزی است که باید درمورد آن بیاموزید. برخی از چیزهایی که اسم شما می‌تواند آنها را در مورد شما بگوید، از این جمله هستند:
    سرعت
    بهترین
    مناسب و به صرفه
    بالاترین کیفیت
    با تجربه
    مفرح
    شوک‌آور
    قابل اعتماد
    ارزان
    با ضمانت
    توصیه‌شده
    صداقت
    منحصربه فرد
    وقتی لیستی از خصوصیات تهیه کردید، از دیگران در مورد آن سوال کنید. مثلا اگر خدماتی در زمینه شست و شو ارائه می‌کنید، از مشتریان خود سوال کنید که آیا خصوصیات انتخاب شده شما همچون سریع، قابل اعتماد و ارزان بودن، خواسته‌های آنها را تامین می‌کنند یا نه. اگر این طور نیست، لیست خود را اصلاح کنید و دوباره سعی کنید.
    حالا شما فهرستی تهیه کرده‌اید و باید تصمیم بگیرید. آیا نام موردنظرتان عام، توصیفی یا خیالی است؟ هر وکیلی به شما می‌گوید که یک نام خیالی بهترین انتخاب است. این بهترین انتخاب برای حفاظت از شما در برابر تعدی رقبا و احتمالا نام مقتدرتری خواهد بود. یک نام خیالی هیچ تصویری را در ذهن هیچ‌کس تداعی نمی‌کند. هیچکس نمی‌داند که نایک یا زیراکس شبیه چه چیزی هستند. اما مشکل در مورد نام خیالی این است که این اسم به زمان زیادی نیاز دارد تا در ذهن مشتریان حک شود. خود نام به تنهایی جایگاه محصول یا شرکت را مشخص نمی‌کند. برای همین از نظر خیلی از بازاریاب‌های چریکی، یک نام خیالی هزینه بیشتری برای تبدیل شدن به یک دارایی بزرگ متحمل می‌شود. گزینه دوم که به سختی می‌توان از آن محافظت کرد، نام توصیفی است. این اسامی به موقعیت شرکت یا محصول شما کمک می‌کنند و تلگراف‌هایی درمورد کاری که شما انجام می‌دهید، به مشتریان ارسال می‌کنند. آنها به اندازه کافی با مشتری به منظور فروش محصول‌تان ارتباط برقرار می‌کنند ولی منحصربه فرد هستند و در ذهن مشتری می‌مانند و جلوی رقبا را می‌گیرند. درنهایت شما می‌توانید یک نام عام و کلی برای کسب و کارتان انتخاب کنید. این اسامی غیرقابل محافظت هستند ولی توانایی این‌که خیلی سریع کار و بیزینس شما را به مشتری بفهمانند، دارا هستند.


    راهنمای کامل انتخاب نام مناسب برای کسب وکار
  • 2018/06/12, 09:47
    Maryam Homaei
    چگونه اسم مناسب برای کسب و کار انتخاب کنیم؟

    خصوصیات یک اسم خوب چیست؟ به طور کلی یک اسم خوب دو خصوصیت دارد.
    خصوصیت اول: مرتبط با کسب و کار مورد نظر باشد.البته این مرتبط بودن، ضرورت نیست ولی می‌تواند کمک کننده باشد.
    خصوصیت دوم: به یاد ماندنی باشد، در واقع اسمی که به یاد افراد نماند در برندینگ دچار چالش خواهد شد. مثلا اسم شرکت اپل، اسمی است که به یاد ماندنی،کوتاه، دوست داشتنی و درهمه جای دنیا شناخته شده است والبته شاید مرتبط نباشد ولی همانطور که گفتم مرتبط بودن، خیلی اهمیت و تاثیر منفی روی برند ندارد.
    _چه روش هایی برای انتخاب اسم مناسب برای بیزینس وجود دارد و می‌توان استفاده کرد؟
    انتخاب اسم مناسب خیلی در حوزه مارکتینگ نیست، بیشتر سلیقه ای و ذوق هنری در آن دخیل است. همانطور که فرد برای فرزندش اسم انتخاب می کند به نوعی سلیقه و ذوق هنری در آن تاثیرگذار است، ولی به غیر از بخش هنری و سلیقه، یک جستجو یا تحقیقاتی هم باید انجام شود، که اسم مفید باشد، ولی اگر مفید نیست لااقل مضرر نباشد. مثلاً بعضی از اسامی در یک زبانی معنای خوب یا معمولی دارند، ولی در زبان‌های دیگر معنای بسیار بدی می دهند و آن اسم می‌تواند بسیار مخرب باشد.

    https://www.shahabanari.com/blog/%D8...%D8%AE%D8%B4-1
این موضوع پیش از این 10 پاسخ داده شده . کلیک کنید جهت مشاهده کامل موضوع .

مجوز های ارسال و ویرایش